Ars dal Scugnî – 1

documentari

Ars dal Scugnî – prima puntata

Ars dal scugnî – prime pontade

di Sara Švagelj ed Ettore Spezza
L’artesanât e je une tra lis primis formis di art e di espression umane che a fondin la nestre storie.
La manualitât e je une des cualitâts che nus fasin diviers di chês altris creaturis viventis e par mieç de storie dal fâ e ven metude adun la muse dal individui, de sô culture e de societât dulà che al vîf. Dut chest lu cognosseve une vore ben Gortani, pari costituent, origjinari dal Friûl, che al scrivè un articul de nestre Costituzion che al fevele propit dal artesanât e de necessitât di
difindilu.

No si trate dome di un mistîr ma ben di une disposizion, che chi in Friûl e fâs part tant che mai dal spirt dai siei citadins che lu fasin viodi ognidun cu la sô specialitât, cjapant sù de tradizion, par zontâ robis gnovis e creâ ogni dì piçui insiums.

_________________________________________________________

Ars dal scugnî – prima puntata

L’artigianato è una delle prime forme d’arte e di espressione umana, che fondano la nostra storia. La manualità è una delle qualità che ci distinguono dagli altri esseri viventi e attraverso il racconto del fare si costruisce l’immagine dell’individuo, della sua cultura e della società nella quale vive. Tutto questo era ben noto a Gortani, padre costituente originario del Friuli che scrisse un articolo della nostra costituzione proprio parlando dell’artigianato e della necessità di difenderlo.

Questo non è solo un mestiere, ma è un’attitudine, che qui in Friuli è quanto mai parte dello spirito dei suoi cittadini, che lo portano avanti ognuno nella sua specialità, attingendo dalla tradizione, innovando e creando ogni giorno dei piccoli sogni.

Tutti i diritti di messa in onda tv sono esclusivi di Rai − Radiotelevisione italiana

ALTRE VIDEO PRODUZIONI